Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I zajęcia

Tematy realizowane w miesiącu: 

  1. Ja i moi koledzy.
  2. Nasze przedszkole.
  3. Na ulicy.
  4. Dary sadu.

Cele ogólne

  • zapoznanie dzieci z nauczycielem;
  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
  • uczenie się wykonywania czynności porządkowych;
  • tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;
  • rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;
  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;
  • poznanie podstawowych owoców rosnących w sadzie;
  • zachęcanie dzieci do jedzenia owoców.
Adaptacja dziecka - pierwsze dni w przedszkolu
  1. Wytłumacz dziecku, że przedszkole to normalna sprawa, podobnie jak tata chodzi codziennie do pracy, a brat do szkoły, on jest na tyle duży, by mógł wreszcie chodzić do przedszkola;
  2. Krótkie pożegnanie - przeciąganie pożegnania bardzo utrudnia rozstanie dziecku. Długie dyskusje przy drzwiach, przeciągane uściski, pożegnania i powroty dziecka sprawiają, że sytuacja staje się trudna dla wszystkich stron – zarówno rodzica, dziecka, jak i nauczyciela;
  3. Nie wycofuj się, nigdy! - nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić wszystko! Jeśli malec chce może natomiast zabrać do przedszkola swoją ulubioną zabawkę, pozwól mu na to. Kontakt z nią da dziecku poczucie bezpieczeństwa;
  4. Nie zostawiaj dziecka w domu bez powodu - przerywanie rytmu chodzenia do przedszkola kilkoma dniami „odpoczynku" u babci lub cioci przedłuża tylko niepotrzebnie okres adaptacji;
  5. Opowiedz o swoich miłych wspomnieniach z przedszkola. To sprawi, że będzie chętnie chodziło do przedszkola;
  6. Warto umówić się z dzieckiem na sposób pożegnania i trzymać się przyjętej zasady. To może być cokolwiek, co odpowiada rodzicowi i dziecku, np. kiedy dziecko jest już przebrane „buziak, przytulas, piąteczka i lecisz do pani”. Pierwszego dnia ciężko mówić o powtarzalności, ale po jakimś czasie dziecko zacznie się przyzwyczajać, a rozstanie będzie łatwiejsze;
  7. Wejście do sali - to bardzo ważne, by dziecko weszło do sali na własnych nogach, a nie na rękach rodzica. Moment „wyrywania dziecka” z objęć mamy jest nieprzyjemny dla każdej ze stron – dziecka, rodzica i nauczyciela. Dziecko zaczyna widzieć w nauczycielu osobę, która siłą odbiera je mamie. Dużo przyjemniej nam, nauczycielom, przejąć rączkę dziecka i uściskać je od wejścia, niż wyrwać dziecko rodzicowi. Buduje to zaufanie dziecka;