KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zajęcia dydaktyczne

Tematy realizowane w miesiącu wrześniu:

1. Pierwszy raz w przedszkolu (2 tyg.)
2. Nadeszła jesień (2 tyg.)
3. Co robią zwierzęta jesienią.

Cele ogólne:
  • poznanie dzieci, zapoznanie dzieci z przedszkolem i planem dnia w przedszkolu
  • zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
  • ustalenie i wdrażanie zasad obowiązujących w grupie,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych oraz zajęciach dydaktycznych ,
  • udział w zabawach na świeżym powietrzu – w ogrodzie przedszkolnym
  • wspieranie samodzielności dzieci w zakresie zaspokajania potrzeb fizjologicznych w łazience, mycia rąk, spożywania posiłków
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem jesieni, poznanie zwyczajów zwierząt,
  • udział w Ogolnopolskim Dniu Przedszkolaka - nauka piosenki "Dzień Przedszkolaka"
  • nauka piosenki "W przedszkolu"

Dzieci na zajęciach pracują w kartach pracy przygotowywanych przez nauczycielkę.


Jak pomóc dziecku w pierwszych dniach w przedszkolu ?

Pójście do przedszkola to wielkie wydarzenie. Oczekiwaniu na ten dzień towarzyszy - tak wam, jak i dziecku -  cała gama uczuć, od radości, przez niepewność, po lęk. Niestety, niezależnie od ich proporcji i nastawienia, dzieci najczęściej niezbyt dobrze znoszą pierwsze dni w przedszkolu. Możesz jednak pomóc mu je przetrwać.

Dla dzieci pójście do przedszkola to radykalna zmiana, dlatego potrzebują chwili na adaptację, na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji – nieobecności bliskich, a także nowego harmonogramu zajęć, priorytetów i zasad. Niektóre maluchy przyzwyczajają się szybko – wystarczy im kilka dni, inne potrzebują więcej czasu. Nie ma w tej kwestii reguły. Pewne jest jedno: możesz dać dziecku realne wsparcie, towarzyszyć mu w tych trudnych chwilach i je wspierać. Jak?

Zebraliśmy dla Was kilka podpowiedzi, rad i wskazówek. Wierzymy, że pomogą one i maluchowi, i wam, rodzicom:

1. Uczestnicz w życiu przedszkola – przychodź na zebrania z rodzicami, na wszystkie uroczytości, włączaj się w akcje organizowane w przedszkolu, podziwiaj wytwory pracy dziecka – obrazki itp., nigdy nie wyrzucaj i nie krytykuj, doceniaj dziecka pracę (w ten sposób dajesz dziecku info, że przedszkole jest ważne).

2.Dowiedz się, jak dziecku minął dzień – rozmawiaj, ale nie wypytuj. Jeśli dziecko nie chce opowiedzieć, Ty opowiedz jak Tobie minął dzień z czasem dziecko też będzie opowiadać Tobie. Nie pytaj: czy płakałeś? A zapytaj: Czym się dzisiaj bawiłeś? Co Cię miłego spotkało? Możesz wspominać swoje przedszkole.

3. Nigdy nie strasz dziecka wychowawczynią i nie przedstawiaj przedszkola w kategoriach kary. Nie mów: Powiem pani jaki byłeś niegrzeczny! albo Zobaczysz, w przedszkolu nauczą cię, jak się ładnie zachowywać. Czy coś w tym rodzaju.

4. Nie mów dziecku: „Wrócę po ciebie za 8 godzin/po pracy” – dla niego to abstrakcja. Ono nie rozumie pojęcia czasu. Powiedz, że na pewno po nie przyjdziesz po podwieczorku. Zadbaj o jasny przekaz.

Jeśli jest to możliwe, pierwszych kilka dni zostawiaj dziecko w przedszkolu na krócej. Bądź punktualna, dotrzymuj słowa.

5. Dziecko niechętnie chodzi do przedszkola, bo najnormalniej w świecie tęskni – za mamą, tatą, za domem. Dlatego po południu poświęcajcie mu maksimum uwagi, no i zapewniajcie je o miłości.

6. Od początku, każdego dnia trzymaj się rytuału pożegnania. Powinien być on jak najkrótszy. Podejdź do tego zadaniowo, nie rozklejaj się, nie przeciągaj czasu rozstania, bo to tylko dziecku szkodzi. Przyprowadź dziecko do przedszkola, rozbierz i  oddaj je pod opiekę wychowawczyni. Buziak, przytulak, cześć. Czasem lepiej z przyprowadzaniem rano do przedszkola i rozstaniem radzi sobie tata niż mama.

7. Bądź nieugięta i konsekwentna, nie daj się ponieść wzruszeniu – nie uginaj się pod naporem płaczu, lamentu i łez dziecka, no i nie zabieraj go z powrotem do domu myśląc, ze jutro będzie lepiej i łatwiej. Otóż nie będzie. Jeśli raz to zrobisz, każdego kolejnego dnia będzie wam trudniej. To zła metoda.

8. Pamiętaj, że dzieci nas fantastycznie wyczuwają. Staraj się nie okazywać niepokoju – dobrze go zamaskuj. Sobie zaś możesz pomóc przekonując się tak często, jak potrzeba, że przedszkole to naturalny etap w życiu dziecka i najlepsza rzecz, jaka mogła mu się w tym momencie życia przydarzyć. To jest dla niego dobre, wszystkie dzieci przeżywają trudności adaptacyjne, nie ma wyjątków. I wszystkie – prędzej czy później – sobie z nim poradzą. Będzie dobrze!

9. Wspieraj samodzielność dziecka. Im bardziej dziecko jest samodzielne tym pewniej się czuje.

10. Jeszcze przed rozpoczęciem przedszkola 1 września opowiadaj o przedszkolu, czytaj dziecku książki o przedszkolu i rozmawiaj o przeczytanym tekście, by dziecko go zrozumiało.

Książeczki o tematyce przedszkola, które pomagają w adaptacji:
  • "Lulaki, Pan Czekoladka i przedszkole czyli ważne sprawy małych ludzi"
  • "Kicia Kocia w przedszkolu"
  • "Feluś i Gucio idą do przedszkola"
  • "Żyrafa Aldona idzie do przedszkola"
  • "Rok w przedszkolu"
  • "Opowiadania przedszkolaka"
  • "Maks idzie do przedszkola"

Książeczek w tej tematyce jest bardzo dużo. W bibliotece zapewne też można niektóre znaleźć.