Zajęcia i praca w książkach
Tematy realizowane w miesiącu styczniu:
1. Płynie czas
2. Sporty zimowe
3. Młodsi i starsi
4. Dbam o zdrowie
Cele ogólne:
wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna
poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6; operowanie liczebnikami porządkowymi;
kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, różnicowanie głosek , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Dzieci na zajęciach pracują w książkach wg Miesięcznego Planu Pracy